SMOKEY SAGAS # 18:

“Happy Endings II-inte du ler ett tag för mig”

***

Okej, det här är en liten edit från den ursprungliga publicerade versionen. Det är något jag känner behov av att förklara här.

Detta är en uppföljare.

I januari min tionde berättelse, “För Happy Endings Det tar två,” dök upp på platsen, och när jag publicerade den här, skulle jag först planerat för det som publiceras under titeln “Happy Endings II: Won ‘t du tag för mig “(som det står uppe i # 18). Därav varför jag inte förklara först att dessa tecken infördes före; Jag trodde inte att de behövde vara. Men som inte precis hamna händer, så hade vissa läsare inte vet att gå i. Nu ska du.

Sådär; är du klar nu. Ta båten full av kul. Kärlek, Smokey.

***

11 dec, 16:22

Hon hade just fört plattan aptitretare in i vardagsrummet. Hon satt ner och travade till fönstret för att titta utanför.

Hennes dag hade blivit lite vilse på vägen till hennes hus, så hon hade ringt några minuter innan för rätt riktningar, och hennes ankomst var nu nära förestående.

En gång efter att ha brutit ut smårätter, som består av popcorn kyckling och räkor puffar, fortfarande hade hon ett par extra minuter, så hon gjorde ett snabbt stopp framför helfigursspegeln för att kolla själv.

Hon var klädd ledig, väder-lämpliga, i en långärmad tie-dye t-shirt, ett par tajta, ankel-kramas jeans och hennes kattunge tryckt rosa strumpor. Hon gav sitt hår några små volter, försöker avgöra om hon skulle låta den delen på ena sidan och spilla ner den andra. Hon undersökte henne blygsamma lager av smink och hennes subtila nyans av rouge. Hon vände sig om för att se hur hennes botten såg ut. Hon gav den en lätt klämma och var nöjd med det sätt jeansen inramade det. Hon vände sig runt, gjorde samma sak med hennes bröst och gav hennes behå en liten justering.

Nöjd hon såg bra ut och prettied upp, försökte hon på ett antal ansiktsuttryck och kroppsliga innebär att matcha. Inbillar vilken som hennes datum kanske gillar bäst, gick hon igenom blyg, lekfulla, flirtiga, förföriskt, roligt, sexigt, subtilt, stygg, och slutligen återvänt till sin normala uttryck och naturliga, söta leende.

Det ringde på dörren.

Oh gosh! Hennes dag var här. Hon blev bara en liten bit nervös, men mest glad och entusiastisk. Hon tog ett lugnande andetag, korsade sina fingrar, gav eftertanke en tyst high-five och ett slutligt tummen upp och pranced de sju meter till ytterdörren.

Där stod flickan, precis utanför, med en hjärtformad låda instoppad under en av hennes armar och några blå orkidéer i hennes händer. Hon hade också valt att gå lätt och ledig-även fast vid vädret, fast hon var hetlevrade och njöt av den kalla luften mer än de flesta, så hon var inte helt paketerade-även i jeans, men hennes var lösare och lättare blå, ett par av magenta-färgad gelé, en luddig tröja en färg mellan lavendel och lila med en bild av en segelbåt stickas på det, en solid T-shirt under, och hennes eget leende. Hur lyckligt lottade “twas att blått, lila och rött var hennes favoritfärger, lätt att samordna sin outfit med sina gåvor. Hennes axellångt mörkbrunt hår var också vänt och kastade, med lätt vind utanför.

“Hallå! C’mon, kom in, kom in! Det är kallt ute!” sa Sara.

“Tack!” nämnda melleny.

När hon var i och Sara stängde dörren, melleny gav sig en snabb rysning och Sara orkidéer. “II fick du dessa … uppenbarligen,” hon själv explanatorily förklaras med ett nervöst skratt.

“Åh, de är underbara! Tack dig!” Sara utbrast med hänvisning till orkidéer. Hon gav omgående melleny en stor kram, både för blommorna och även för att värma upp henne.

“Ja, hade jag kinda en känsla som du kanske gillar dem,” sade melleny, glider av gelé. Hon visste inte om Sara föredrog hon skos eller barfota, tills hon såg den humoristiska skyltad på väggen bredvid dörren. “Ta bort SKOR … gärna ta bättre på vägen ut.”

Som dem?” en redan ganska nöjd Sara upprepas. “De är min favorit!” Hon vinkade till melleny att pryda vardagsrummet med sin närvaro som hon gjorde en snabb resa till köket för att sätta dem i lite vatten. “Hur visste du det?” hon ringde tillbaka till henne.

“Åh, en, eh … en liten pippi berättade för mig,” Mel svarade efter en stund.

Sara återvände från köket, ler medvetet mot henne. “… En liten fågel vid namn Jake?”

Melleny ögonbryn hoppade lite.

Sara skrattade. Åh, att Jake. Han kunde bara inte göra tillräckligt för att hjälpa henne ut. “Jag borde ha känt … han förberedd du, inte han?”

Mel låtsad förvåning. “Vad?” hon chortled guiltily. “Wh-nej, naturligtvis inte! …”

Sara bara lutar huvudet och såg på henne kärleksfullt. Mel höll ut för en sekund, sedan erkände. “… Kinda, ja.”

Sara nickade. “Lämna det till honom,” hon flinade. “Så jag antar att du redan vet allt om mig då, va?”

“Inte riktigt. Han ringde och sa att du ville ha mig över, så när jag kom, jag borde, eh …”

Hon hade skrivit ned de användbara tips så att hon kunde memorera dem. Hon räknade dem på fingrarna, citera vad Jake hade rådde henne. “… Ta med lite choklad, för hon älskar choklad … um, gör dem diverse om möjligt, för hon älskar överraskningar … åh, definitivt få några blå orkidéer, om du kan, för hon kommer automatiskt vara din bästa vän om du ger henne blå orkidéer-“

“När han väl skulle veta,” Sara hoppade i.

“Ja, jag är inte ens säker på hur han fick mitt nummer, dock.”

“Ja, Jake känner folk överallt. Han är i PR. Det måste finnas en koppling någonstans. Dessutom gav dig mig ditt nummer, så …”

Mel slöt ögonen i uppenbara uppenbarelse. “Åh, höger. Duh.”

Sara Kelton och melleny Hayes hade kort först träffade bara ett par veckor sedan, på Saras födelsedag, både i närvaro vid en live-konsert med en mycket populär sångstjärna som heter Velette Voxe, som var säkerligen en av melleny all-time favoritartister, men för Sara var inget mindre än en absolut idol dyrkan. Konserten var Saras födelsedag överraskning, från Jake, hennes bästa kompis. Det var den största natten av sitt liv, på flera olika nivåer, varav en var andlig. Sara hade aldrig i sitt liv varit en mycket religiös person innan, och nu förstod hon varför-she’d hade sin egen religion hela tiden:. Veletheism, som hon nu kärleksfullt kallade det

Konserten visade sig vara mer än Sara kunde hantera-särskilt efter hennes dröm om de senaste sju åren gick i uppfyllelse när Velette faktiskt drog henne upp på scenen och gjorde en låt speciellt för henne. När allt var över och Sara hade dizzied in i en euforisk virvelvind av lyckliga tårar, melleny, som hade gått med en vän till hennes egen, kom ner till första raden och presenterade sig.

“Herregud, det var så freaking AWESOME!” sa Mel när de hade träffat, fortfarande ganska pumpade själv, som naturligtvis var de flesta av de showgoers, efter en live show från deras musikaliska hjältinna. “Jag kan inte fatta att du faktiskt var på scen med Velette! Och hon rörd dig! Och hon sjöng till dig! Åh, min Gud, jag är så helt avundsjuk ! “

Sara förblev så yr att hon inte kunde prata ännu. Men hon märkte den här tjejen hade ganska mörkt hår, rankor ner hennes kinder, tjocka lugg och klarblå ögon som verkligen stod ut med hennes bruna lås. Hon slog brunett älskande Sara som vädjande Deschanel-liknande.

“Mm, jag tror att hon fortfarande fick du slå inte kan tro det,” Jake hade sagt till Mel.

“Nå, lyssna, vi kan inte riktigt stanna, men jag ville bara säga Grattis på födelsedagen, och, eh … ja, jag vet inte om du är, eh … ja … går med någon eller vad, men … “Hon gav Sara ett vikt flisa av papper som hon hade klottrat ner hennes namn och telefonnummer. “Bara … du vet, om du vill”, sa hon med ett leende.

Sara väntade ett par veckor innan hon bestämde sig för att ge Mel ett samtal. Hon ville inte verka för ivrig, men efter att låta December komma igång, började hon oroa melleny skulle tro att hon glömde bort henne. Och så på lördag, den 4: e, en vecka innan idag, hon hade fått hennes mod upp, plockade upp telefonen och ringde. Hennes hjärtslag skyndade lite som det ringde på den andra änden. Föredrar in-kontaktperson och e-post till telefonen, Sara var orolig. Men melleny var glad att höra från henne, och efter ett litet schema samordnande, kom de överens om att följande lördag kväll skulle vara en idealisk miljö för en första dejt.

De fick en kort stund tillbaka i kontakt med varandra ett par gånger under veckan, bara för att se till att inga vägspärrar hade uppstått. De gjorde aldrig göra några verkliga konkreta planer för dagen, men Sara sa: “Tja, varför inte bara komma över, och vi löser det då? Du vet, vi kan lära känna varandra, och hitta något som vi skulle båda vilja göra. ” Så Mel samtyckte, och här var de. Och hon visste inte om melleny hoppades att göra något som går på middag, eller en film, men för just nu, Sara var ganska nöjd med bara umgås med denna attraktiva flicka i behag avskildhet i sin bekväma, mysiga lilla hem, med ingen annan runt.

Melleny’d också gett sig själv en ansiktsbehandling förbättring. Hon hade tillämpat en touch av indigo ögonskugga, och hennes läppar var inte rödbrunt, och de var inte ren röd heller, men en nyans precis i mellan, återigen utöva sina favoritfärger. Hennes halv vågigt halv lockigt hår och lugg slank allt om hennes huvud och axlar, utom just i mitten av ansiktet. Sara gillade hur hennes feminina ansikte kikade ut ur hårets burrigt sicksackform. Det verkade för att markera hennes kobolt ögon, hennes raka kanter näsa och hennes plushy läppar.

Sara fnissade. “Nå, låt oss se, vad mer kan jag berätta om mig …”, sade hon, sätta orkidéer i en vattenfylld behållare på bordet bredvid aptitretare. Hon erbjöd melleny sätet bredvid henne vid bordet och hors d’oeuvres. “Ja, självklart, du vet vem min favorit sångare är …” sa hon när de satte sig ner med en ömsesidig leende och nickar. “… Um, min favorit färg är någon nyans av blått,” fortsatte hon, också indikerar tydlighet av blommorna, “Min favoritmat är någon form av kyckling, är min favorit tv-show absolut något -I menar det, bokstavligt talat, vad som helst alla … “

“Du verkar vara en ganska behaglig person,” melleny log, flirta med henne genom att avsikt batting hennes kobolt ögon.

“Heh! Det finns en del saker som jag är lite mer speciellt med”, svarade Sara. “Som … min favoritsport s softball, min favoritfilm stjärnans Sandra Bullock-super-hottie!” Hon tillade-Mel i synligt avtals “um … Jag vände bara 28 … Åh, höger, redan visste ni det också … så du vet när min födelsedag är … och, du vet att jag är känslig , känslomässiga, och som du såg, jag göra gråta när något berör mig så mycket, bra eller dåligt … hm … jag är enda barnet, inte röker, inte dricka … eh … det enda jag inte tycker om mig själv-bra, min kropp-är mina knän och mina öron … och min näsa. Fråga mig inte varför, de har bara alltid kinda avlyssnat mig … och jag har bara varit på ett tiotal datum i mitt liv, men aldrig haft en allvarlig, stadig flickvän, så … “Hon ryckte på axlarna. “Jag är också … kinda … oskuld.

“Oh, ja, och en annan sak,” sa hon när hon höll upp ett finger och reste sig från bordet. “Jag kommer strax tillbaka!” Hon avgränsas ner i korridoren till hennes rum och återvände en stund senare med en vinyl-LP. “Jag har det på CD också, men jag kommer aldrig bli av med denna LP. Mina föräldrar fick mig detta när jag var ett år gammal ,” sade hon till melleny stolt. “Deras favoritband var Jefferson Airplane, på 60-talet, men när jag var-väl, när du och Jag föddes, deras namn hade ändrats. Det var Jefferson Starship på 70-talet, då det var bara Starship på 80-talet. Och här … “Hon visade den för henne. “… Är det album som de lagt ut 1985, och just här, se? … Det är sången min mamma och pappa döpte mig efter, precis där. Samma låt Velette sjöng för mig på konserten. Spåra nummer två . “

“No kidding?”

“Ja, och inte bara det, samma band, ett par år innan det här, cirka 19 … 80, ’81, tror jag det var, de hade en annan låt med ett flicknamn,” Jane “, så mamma och pappa gjorde att min mitten namn. “

Melleny nickade, tar allt i. “… Wow,” sade hon till sist, som Sara satt rekordet på bordet med henne blommor. “… Okej, ja, eh, min tur då, antar jag, va? Eh … Jag är 29, min födelsedag är 6 april, jag gillar blått en hel del också … och lila och rött … faktiskt, det finns inga färger jag inte tycker om. Jag har en jätte regnbågsflaggan i mitt rum. I. .. gissa min favorit mat har alltid varit pizza … och jag gillar Sandra Bullock, också, men jag har en stora crush på Kate Hudson- och Goldie Hawn, faktiskt … “

“Mm, de är ganska söt, ja,” Sara kom överens, “Men, jag måste säga att jag är mer partisk till brunetter.”

“Ooh,” sade Mel, glad att höra det. Med hennes hår och hennes ögon var hon i tur. Hon lekte med hennes hår, låtsas hon bara gör det sysslolösa men egentligen påminner Sara hon själv var en comely brunett. “Och jag antar att jag, omvänt, verkligen gillar blondiner.”

“Tja, kanske jag inte precis vara blond, men jag kan förstå,” sade den sandiga håriga Sara. “Jake, min kompis, s fick denna blonda flickvän, denna super- smokin ‘ hot chick från Köpenhamn, och jävla … de skandinaviska flickor,” hon skrattade. “Tur son till en pistol.”

Verkligen? … Hmm … hur långt bort är Köpenhamn?” Melleny skämtade.

De delade ett fniss som Mel gick på att beskriva sig själv. “Tja … Jag röker inte heller … ibland jag ska ta en drink om det är en fest eller något … Jag är inte ett enda barn, men jag har ofta önskade att jag var. Tro det eller ej, jag har sju systrar. “

“Good golly fröken Polly!” utbrast Sara. “WOW! Jag har alltid trott att det skulle vara coolt att ha en syster, men inte så många!”

“Berätta om det.”

“Alla bröder?”

“Nej, tack och lov,” sade Mel. “Jag tycker så synd om honom om vi gjorde. Vi har gjort hans liv till ett helvete.”

De gjorde en paus för några av smårätter. “Och, eh, om jag får …” melleny sade, tvekar bara lite, men att vara flirtig, “jag inte skulle kunna se dessa två andra delar av kroppen, men … Jag tror att du har en vacker näsa “.

“Åh!” Sara log tacksamt. “Tack. Jag är lite känsligt om det, så det betyder en hel del.”

“Jag med.”

“Du är känsligt min näsa också?”

Melleny skrattade. “Mine”.

“Åh, är ditt super-söt!” Sara försäkrade henne, ger melleny näsa en lekfull sandskädda. “Du behöver inte oroa dig för det!

“Så, låt mig fråga dig en sak,” sade hon till Mel efter den andra kryssen. “Vad tycker du om din pizza?”

“Åh, det mesta: pepperoni, korv-”

“Puh!” sade Sara, skära av henne där. “Pojke, är jag glad att höra. Sista brud jag gick ut med var en totalt vegan. Holy crap … hon trodde jag var bar Bari en” för jag älskar kyckling! “

“Ja, Gud hjälpe henne,” sade melleny. “Jag kunde aldrig vara vegan. Eller en vanlig vegetarian.”

Sara log, tog hennes händer och kysste en av dem. “Då är du och jag ska klara sig bara fint . Jag vet att homosexuella tjejer brukar bo vänner med vår exes-eller, vi tänkt till-men jag var tvungen att göra ett undantag i detta fall. “

Mel log tillbaka. “Jo … ja, jag är inte vegan, och jag är faktiskt inte oskuld heller;. Jag förlorat det till den sista kvinnan jag dejtade, men nu jag kinda ångra det jag kunde göra utan att se henne igen för . Jag vill inte gå in på detaljer, men … ja, du vet, jag har en emotionell sida lika mycket som nästa lesbisk, men här flicka … Åh, min , GUD … du tittar upp “drama queen” i ordlistan, bom, där hon är. När vi, uh … du vet … hon bara vänt! Det var som hon blev en helt annan person! Plötsligt hon ringer mig varje dag, säger hon veta var vår relation som händer och vad det är alla arbetar mot, och … till slut verkligen började freaking mig. Så slutligen-och jag kände mig illa om det, men det körde mig crazy-sist jag var bara tvungen att tala om för henne att det var över. Och pojke, gjorde att får fult. “

Sara skrocka-scoffed med en rulle av ögonen. “Kvinnor”.

“Jag vet, rätt?” Mel skrattade.

Det gick utan att säga Sara var mycket nöjd över hur väl de klarade sig så långt. “Ja, jag vill gärna berätta för dig att jag inte gillar det, men ärligt talat, jag vet inte,” funderade Sara. “Är något jag aldrig har haft möjlighet att ta reda på om mig själv. Jag måste ha en verklig relation, och se hur det går.

“Jag menar, jag är bara så glad Velette kom till stan så vi kunde träffas,” Sara skrockade. “Det är svårt för tjejer att möta varandra. Jag vet att vi har barer och klubbar och grejer, men det är inte riktigt min grej. Och jag vill inte komma ner på oss eller något, men åtminstone från vad jag har hört, en hel del av tjejerna på dessa platser inte är intresserade av mycket annat än … en sak. “

Mel nickade.

Sara tog ett andetag, och gick vidare. “Jag j-jag menar, mayb-… kanske jag borde kanske inte säga det här, jag vet att detta är bara vår första dagen, men, från hur min få dates’ve gått i det förflutna, har jag kinda lärt att jag inte vill vara någons fling. Eller bro flicka. I. .. tror jag vill verkligen en långsiktig relation. Vet du Jake, på konserten? Min lesbro? Jag har känt honom i 22 år, och om plötsligt en dag, bara, av någon anledning, han var helt enkelt inte min vän längre … Jag skulle bli förtvivlad. Så … precis som med en romantisk relation-igen, inte att jag försöker att komma framåt av saker här, precis … hypotetiskt, “hon snabbt till,” Jag letar efter långsiktigt. Jag är-jag inte säga något om dig eller mig, men i den lilla erfarenhet jag har, en del lesbiska är mycket rädd för engagemang. ” Hon dök en av kycklingbitarna och tillade, “Men, jag menade inte att mosse samtalet ner säga allt det där, bara …” Hon lät det spår av.

“Det är okej att säga att,” melleny berättade henne försiktigt. “Det är bra att veta vad du vill. Jag försöker inte få inför oss själva heller, men jag tycker att vi bara ska låta allt som händer hända, och om vi bestämmer oss för att träffas igen efter detta, bara göra samma sak. ” Hon gjorde en paus. “Du vet, tror jag, om du overanalyze eller försöka att” göra “saker att hända, det blir mindre …” riktiga “, du vet vad jag menar? Det är som då är det mindre äkta, och saker och ting börjar känna artificiell. Och då förr eller senare, someone’ll bli skadad. “

“Omigosh, det är bara hur jag känner!” Sara utbrast med förvånad glädje och en mun full av kyckling. Hon gjorde en gest för sig själv med sin fria hand. “Du kan inte låtsas vara något eller någon du inte är. Om du ändrar dig själv bara för att behaga någon annan, varken människa vara verkligt lycklig.”

“Just det,” sade melleny. Flytta med förbehåll för de smårätter som hon dök en annan, frågade hon, “My gosh,” dyou göra dessa? “

“Japp,” Sara sa stolt.

“De är fantastiska.”

“Jag är överlycklig att du gillar dem.”

“Jag är mycket sugen på en tjej som är också en kock,” Mel kommenterade. “Och någon som kan få mig att skratta.”

“Underskatta aldrig kraften i en bra sinne för humor,” Sara instämde. “Och igen,” fortsatte hon, “Bara hypotetiskt, även om saker och ting hamnar inte tränar mellan oss-och ingen Jinxing, jag är inte vidskeplig-men om de inte gör det, kanske vi kan få Velette att komma hit igen på din födelsedag! “

Mel nickade ivrigt. “Hej, låt oss göra det ändå!”

De skrattade båda, varefter de lät samtalet blekna för en minut. De båda tittade ner samtidigt för att se att de fortfarande håller hand: Sara vänstra, melleny rätt. När Sara hade tagit sina händer efter den vegetariska delen av sitt möte och-hälsar, hon kysste Mels vänstra och låta det gå, men de andra händer förblev rött ansluten.

De tittade tillbaka upp på varandra. “Åh, gosh, jag är ledsen,” Sara mumlade lite generad. Hon ersatte sin hand på bordet.

Till hennes förvåning, satte melleny hennes tillbaka ovanpå Saras. “Jag är inte,” hon sade. “Jag gillade hur det kändes.”

Sara var inte säker på vad jag ska säga. Hon hade inte varit på så många datum, och var inte säker på hur “bra” hon gjorde så långt på den här, och presenteras med en sådan situation, hennes omedelbara och enda reaktion var att coyly stänga hennes ögon, leende, tur hennes ansikte bort och rodna, synligt även med hennes smink på. De länkas händer, strök varandras palmer med tummen. Sara kände en rysning av lycka rida upp hennes kropp. Hon fick plötsligt en känsla av att hon skulle vilja henne.

